Turizm endüstrisi, dünyanın en büyük ve en hızlı büyüyen endüstrilerinden biri olarak kabul edilir. Turizmin hızlı gelişimi birçok sosyal nedene bağlıdır ve birçok olguyu da tetiklemiştir. Bu doğrultuda turizm gelişiminin fotoğrafa ve fotoğraf teknolojisine olan ilgiyi artırdığı düşünülebilir.
             Fotoğrafın turizmle olan ilişkisi, turist gözüyle görülenin somut nesnelere mal edilmesi ve bu sayede turizm, bölge, mekân ve ürünlerinin imajına fotoğrafın katkısı boyutuyla değerlendirilebilir. Gerek tatil deneyiminde fark edilen görsel unsurlar, gerekse bu görsel unsurların turist gözünde varoluşu ve sonrasında turist gözüyle görmeyenlere/ziyaret etmeyenlere aktarılması, turizm endüstrisinin gerçeği ve yol açtığı imaj oluşumunu yansıtmaktadır.
            Fotoğraf çeken bireylerin çoğalması ve sosyal medyanın aktif olarak fotoğraf paylaşım platformu haline dönüşmesi, bireylerin fotoğraf seyahatlerine çıkmalarını beraberinde getirmiştir. İnsanlar sosyal medya aracılığıyla gördükleri destinasyonlarda fotoğraf çekebilmek için seyahatler düzenlemektedir.                                          
           Seyahat eden bireyler, gittikleri yerlerde yeni yöresel pazarların kurulması, hediyelik eşya sektörü, turizm-seyahat acentalarının fotoğraf turları organize etmesi, kurulan otel ve yeni kamp alanları vb. gibi turizm aktivitelerinin sıklaşmasına neden olmuşlardır. Bu etkileşimler fotoğraf çekme motivasyonunu bir turizm nedeni olarak ortaya çıkarır. Çekilen fotoğraflar, fotoğrafçının turizm ve turiste olan bakışını, turizm mekanları ve olaylarının doğası hakkındaki algılarını yansıtmaktadır.
            Fotoğrafın sanatsal ifade aracı olması, fotoğraf için geçirilen zaman ve ayrılan kaynaklar, insanların bu faaliyeti bir rekresyonel faaliyet olarak algılamasına, fotoğraf için seyahati göze almasına yol açar. Türkiye’de fotoğraf sanatı ile uğraşan geniş bir kitle var ve seyahate dönük bir motivasyon oluşturması yanında fotoğraf etkinliğinin geniş bir kitle tarafından benimsenmesi, fotoğraf çekme amaçlı turizm etkinliklerini bir sektör haline getirmektedir.
             Ülkemizde son yıllarda kentler, ilçeler ve özel kuruluşlar ulusal ve uluslararası fotoğraf yarışmaları düzenleyerek, kentlerinin “Fotoğrafik Haritası”nı çıkarmaktadırlar. Kentin Tarihi, coğrafi, kültürel, geleneksel ve toplumsal etkileri; fotoğraf sanatının yaygınlaştırıcı gücüyle yerli ve yabancı turist katılımını artırıcı tanıtım etkinlikleri arasında fotoğraf yarışmaları önemli noktadadır. Türkiye Fotoğraf Sanatı Federasyonu himayesinde gerçekleştirilen fotoğraf etkinliklerine katılan fotoğrafçılar kenti yerinde tanırken, fotoğrafik bakış açısı ile çektikleri fotoğraflarla kentin belleğini oluşturmaktadırlar.
            Kocaeli Ormanya, Safranbolu, Mardin, Kapadokya, Pamukkale ve Salda Gölü’nün son yıllardaki popülerliği tamamıyla gezgin fotoğrafçılarının eseridir. 2022 yılı günümüze kadar Hakkari- Çukurca, Erzincan, Diyarbakır, Tunceli Van, Malatya, Gaziantep, Adana, Trabzon, Hatay ve Bursa Kentlerinde Yerel yönetimler ulusal fotoğraf yarışmaları düzenlenmiş ve kentlerin değerlerini fotoğraflamak için yüzlerce fotoğrafçı kenti seyahat etmiştir. O halde Fotoğrafı, turizme yönlendiren bir araç olarak görebiliriz.
         Osmancık ilçesi Pirincini tanıtmak, Arsin belediyesi fındığının tanıtımını yapmak, Geyve Belediyesi doğal güzelliklerini göstermek, Balya Belediyesi ilçesinin turizm potansiyelini geliştirmek için, Ordu Belediyesi tarihi ve kültürel dokusunu yansıtmak için fotoğraf yarışmalarını tercih ederek günümüz görsel iletişim yönteminin etkisini değerlendirmektedirler. Yerel yönetimlerin; Kentlerin tanıtımlarında fotoğraf sanatını ve etkinliklerini önemsemesi, kent turizminin sürdürülebilirliği açısından da nitelikli sonuçlar verecektir.  
 …Kentlerin dili yok, fotoğraftır kentlerin dili ve bir tek kare yeter anlatmaya kente dair her şeyi.