Manisa Manşet Gazetesi Manisa Haberleri BYD’nin Manisa’ya faturası ağır oldu: En az 23 milyar TL vergi kaybı!

BYD’nin Manisa’ya faturası ağır oldu: En az 23 milyar TL vergi kaybı!

İYİ Parti Eğitim Politikalarından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı ve Manisa Milletvekili Şenol Sunat Türkiye Büyük Millet Meclisinin 105'inci Birleşiminde konuştu. Manisa’ya 1 milyar dolarlık elektrikli otomobil fabrikası yapmayı vaat eden, bu konuda bir çok teşvik alan ancak yatırımı durduran Çinli otomotiv devi BYD’yi gündeme getiren Sunat, “İktidar Manisa'ya BYD firmasını getireceğini söyledi. Bu uğurda BYD ek gümrük vergisinden muaf tutuldu, ÖTV indirildi. 132 milyar liralık parasal kolaylık sağlandı. 500 milyon dolardan fazla (23 milyar TL) vergi geliri kaybedildi” dedi.

BYD’nin Manisa’ya faturası ağır oldu: En az 23 milyar TL vergi kaybı!
KAYNAK: Haber Merkezi
Okunma Süresi: 1 dk

Konuşmasında BYD’nin Manisa yatırımında duraksamaya giderek yatırımını Macaristan’a yöneltmesine değinen Sunat, sözlerini şöyle tamamladı: “İktidar Manisa'ya BYD firmasını getireceğini söyledi. Bu uğurda BYD ek gümrük vergisinden muaf tutuldu, ÖTV indirildi. 132 milyar liralık parasal kolaylık sağlandı. 500 milyon dolardan fazla vergi geliri kaybedildi. Nerede şimdi bu fabrika? Nerede bu istihdam? Şimdi, bu yatırım Macaristan'a yapılıyor. BYD projesi patladı, kaybeden yine Manisa ve Manisalılar oldu yani genellikle Türkiye oldu. Yabancı sermayeye peşkeş çekilen milyarlarca liralık muafiyet kendi sanayicimizden, kendi üreticimizden esirgeniyor. Manisa'nın geleceğini karartan bu iktidarın artık Türkiye'ye verecek hiçbir şeyi kalmadı.”

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız