Manisa
Az bulutlu
weather
21°

Esnaf, çiftçi ve şirket sahipleri dikkat e-devletten...

Hazine ve Maliye Bakanlığının e-Tebligat düzenlemesi Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai veya mesleki kazancı nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerinin sisteme dahil olması gerekiyor.

Esnaf, çiftçi ve şirket sahipleri dikkat e-devletten... 1

Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile elektronik tebligat sisteminin kapsamı ve başvuru kuralları yeniden düzenlendi. Kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketlerin e-Tebligat sistemine dahil olması zorunlu olacak.

ÖTV Kanunu’na ekli listede yer alan, kayıt ve tescile tabi malları ilk kez edinen ve adına tescil yapılacak kişiler de belirlenen şartlar doğrultusunda sisteme girecek.

1 / 4
Esnaf, çiftçi ve şirket sahipleri dikkat e-devletten... 2

11 Ekim’den önce sisteme dahil olması gerektiği halde başvuru yapmamış kapsamdaki mükelleflerin 30 Kasım’a kadar e-Tebligat sistemine katılması gerekiyor.

Bu tarihten sonra mükellefiyet tesis ettiren ve sisteme girmesi zorunlu olanların ise işe başlama tarihini izleyen 15 gün içinde başvuru yapması gerekecek. ÖTV kapsamındaki malları ilk kez edinenlerde sisteme kayıt işlemi, ilgili tescil tamamlanmadan önce yapılacak.

1 Temmuz’dan önce e-Tebligat sistemine dahil olan mükelleflerin yeniden başvuru yapmasına gerek olmayacak. Bu kişiler mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmayı sürdürebilecek.

2 / 4
Esnaf, çiftçi ve şirket sahipleri dikkat e-devletten... 3

Mükellefler sisteme başvurularını Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapabilecek. Başvuru, mükellefin durumuna uygun “Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi” ile ilgili vergi dairesine de iletilebilecek.

Vergi dairelerince gönderilen ve elektronik imza taşıyan tebligatlara Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden erişilebilecek.

3 / 4
Esnaf, çiftçi ve şirket sahipleri dikkat e-devletten... 4

Sisteme iletilen elektronik imzalı evrak, ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş kabul edilecek.

Mükellefler, e-Tebligat gönderildiğinde SMS veya e-posta ile bilgilendirme talep edebilecek. Ancak kısa mesaj ya da e-posta bildiriminin ulaşmaması, tebligatın geçerliliğini ve tebliğ süresini değiştirmeyecek.

Kullanıcı bilgileri ve şifreler korunmalı

Sistemi kullanan mükelleflerin bildirimlerini zamanında ve doğru şekilde yapması, bilgilerindeki değişiklikleri vergi dairesine bildirmesi gerekiyor. Kullanıcı kodu ve şifrenin korunması da mükellefin sorumluluğunda olacak.

Şifre veya kullanıcı bilgilerinin üçüncü kişilerin eline geçtiğinin öğrenilmesi halinde durumun ilgili vergi dairesine gecikmeden bildirilmesi gerekiyor. Yükümlülüklere aykırı davrananlar hakkında ilgili mevzuattaki ceza hükümleri uygulanabilecek.

4 / 4
Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız