''Yaratılanı sevdik, yaratandan ötürü'' Yunus Emre’nin ilahi aşkla söylediği söz.. Yaradan’ın yarattığı her şeye, hoşgörüyle, sevgiyle bakılmasını tavsiye ediyor Yunus..

Konu hassas, malum sevgi olunca.. Sevginin kaynağı Rabbimiz.. Kaynağına sevgi göstermedikçe; birbirimize ve diğer tüm yaratılmışlara sevgi göstermemiz imkansız.. Sadece seviyor zannederiz.. O da üç gün sonra biter..

Peki sevgi neydi? Sevgi incitmemekti, sevdiğine kıyamamaktı, yüreğinde hissetmekti.. Yunus’un duyduğu sevgi de böyle; bakılan her şeyde Rabbi görmek. O’nun tüm yarattıklarına sevgiyle yaklaşmak.. İnsan yaşadıkça öğreniyor; iman etmenin güzelliğini..

Yunus Emre, 1238 yılında Eskişehir'in Sivrihisar beldesinde dünyaya geldi. Doğduğu dönem Anadolu’da düzenin bozulduğu, Moğol akınlarının Türk yerleşkelerini tehdit ettiği, kıtlık-kuraklık gibi pek çok doğal afetin yaşandığı bir zamandır.Bu olaylar Yunus Emre’nin hayata bakış açısına yansımıştır. Yunus'un okur-yazarlığına dair kesin bir bilgi bulunamamıştır. Kendisi Taptuk Emre’nin dervişidir ve hayatının bir kısmını Hacı Bektaşi Veli’nin yanında geçirmiştir.

Yunus Emre’nin iki büyük eseri vardır; Divan ve Risalet-ün Nushiyye. Yunus Emre, 1321 yılında hayata gözlerini yumdu. Mezarının yeri kesin olarak bilinmemektedir.

Sanat yaşamında halka, açık bir dille hitap etmiştir. Türkçeyi çok güzel kullanmıştır. Bu da Yunus Emre'nin her zaman okunup anlaşılmasında büyük rol oynamıştır. Yunus'un şiirleri tasavvuf ağırlıklıdır.

''Yaratılanı sevdik, yaratandan ötürü'' diyerek hoşgörünün önemini vurgulamıştır. Yunus Emre halk tarafından oldukça sevilmiştir. Anadolu'nun çeşitli bölgelerinden adına anıt mezarlar yaptırılmıştır. Aruz ölçüsü ile de şiirler yazmıştır. Ancak onun en güzel şiirleri hece ölçüsü ile yazdıklarıdır. Yunus Emre’nin “Risalettün- Nushiyye” ve “Divan” olmak üzere iki eseri bulunmaktadır.  Divan’da şiirlerini toplamıştır. Aruz ve hece ölçüsüyle yazılan bu eser yedi nüsha olarak kendi içerisinde farklı bölümlere ayrılmıştır. Risalet-ün Nushiyye ise Nasihatler Kitabı anlamına gelen bir eserdir ve mesnevi biçiminde yazılmıştır. Eserin günümüze ulaşmış bilinen beş nüshası bulunmaktadır.